Acesta este un tutorial pentru clienții Ecatalog care utilizează G Suite și au un site WordPress cu un formular.
Dacă site-ul dvs. web utilizează în prezent un plugin numit „WP Mail SMTP Plugin” (SMTP înseamnă „Simple Mail Transfer Protocol”).
Motivul pentru care îl folosim este că site-ul dvs. trimite e-mailuri de pe numele dvs. de domeniu (name@yourdomain.com).
Dacă aveți platforma G Suite / Google’s Email, trebuie să folosim o aplicație care să verifice dacă sunteți proprietarul real al e-mailului prin forțarea unui „handshake” între serverul pe care este găzduit site-ul dvs. web și serverul de e-mail G Suite.
În acest fel, reducem sau eliminăm orice „email Spoofing”, iar șansele ca e-mailurile de pe serverul de e-mail să fie șterse automat sau trimise în folderul spam sunt mult reduse.
Pasul 1
Navigați în administratorul WordPress și mergeți la Setări – WP Mail SMTP.
Pasul 2
La acest pas, va trebui să completați adresa de e-mail (aceasta va fi adresa de e-mail la care vor fi trimise toate e-mailurile), apoi să faceți clic pe caseta de selectare„Force From Email„. În continuare, va trebui să completați și numele (care, de obicei, este numele site-ului web / al mărcii) și să bifați caseta„Force From Name„.
Ceea ce fac aceste 2 câmpuri, este de fapt să forțeze pluginul să aibă o anumită adresă de e-mail și un anumit nume, pe care le alegeți.
Apoi faceți clic pe caseta Gmail, deoarece folosim GSuite de la Google.
În partea de jos a acestei pagini va trebui să faceți clic pe butonul„Save Settings” pentru ca acest lucru să fie salvat, desigur.
Pasul 3
Pentru pasul următor, va trebui să deschideți un nou tab în browser și să vă conectați la contul Gmail.
Pe această pagină va trebui să selectați„Creați un proiect” din lista derulantă și să faceți clic pe butonul„Continuare„.
Pasul 4
După aceea, veți vedea o pagină cu un buton care spune„Go to credentials„.
Faceți clic pe acesta.
Pasul 5
În pagina următoare, vi se va solicita să determinați acreditările de care aveți nevoie.
Iată câmpurile de pe această pagină și opțiunile pe care va trebui să le selectați:
- Ce API utilizați? API Gmail
- De unde veți apela API-ul? Server web (de ex. node.js, Tomcat)
- Ce date veți accesa? Date de utilizator
După ce ați făcut aceste selecții, faceți clic pe butonul De ce acreditări am nevoie? pentru a trece la pasul următor.
Pasul 6
După ce faceți clic pe acest buton, Google va afișa o fereastră pop-up care vă va solicita să configurați un ecran de consimțământ.
Dați-i drumul și faceți clic pe opțiunea Set Up Consent Screen.
Pasul 7
Se va deschide o nouă filă sau fereastră.
Asigurați-vă că păstrați fila/fereastra inițială deschisă, deoarece vom reveni la aceasta puțin mai târziu.
În fila/fereastra nouă, vi se vor cere mai multe detalii pentru a pregăti ecranul de autorizare.
Acesta este ecranul de permisiuni care vă va fi afișat mai târziu în procesul de configurare (nu va fi văzut niciodată de utilizatorii dvs.).
Dacă aveți un cont G Suite, veți seta mai întâi tipul de aplicație la Intern.
Nu veți vedea această opțiune dacă utilizați un cont de e-mail @gmail.com.
Pentru Numele aplicației, puteți adăuga numele site-ului dvs. web (sau orice alt nume care vi se pare logic).
Pasul 8
Apoi, puteți sări la Domenii autorizate și să adăugați URL-ul pentru site-ul dvs. web.
Asigurați-vă că nu includeți http:// sau https:// aici.
Pentru link-ul Pagina de pornire a aplicației, link-ul Politica de confidențialitate a aplicației și link-ul Termeni de serviciu ai aplicației, puteți adăuga din nou URL-ul site-ului dvs. web.
Nu trebuie să aveți pagini speciale de confidențialitate sau de termeni pentru această aplicație, deoarece, din nou, acest ecran de consimțământ va fi văzut doar de dvs.
Pasul 9
După salvarea setărilor ecranului de consimțământ, Google vă va trimite din nou la un ecran de acreditări API.
Puteți ignora acest lucru și, în schimb, să reveniți la prima filă/fereastră.
Pentru acest pas, veți crea un ID de client OAuth.
OAuth, sau Open Authorization, este ceea ce va oferi permisiunea site-ului dvs. de a utiliza contul Gmail pentru autentificarea e-mailurilor.
Pentru câmpul Nume, introduceți orice doriți sau lăsați numele implicit.
Acesta este doar pentru referință în cadrul contului dvs. Google.
Pentru Authorized JavaScript origins, va trebui să introduceți adresa URL a site-ului dvs.
În cele din urmă, trebuie să completăm câmpul Authorized redirect URIs (URI-uri de redirecționare autorizate ).
Pentru a obține URI-ul pentru site-ul dumneavoastră, va trebui să vă întoarceți la fila sau fereastra cu site-ul WordPress.
Tot pe pagina Settings ” WP Mail SMTP, va trebui să căutați sub secțiunea Gmail câmpul intitulat Authorized redirect URI.
Valoarea din acest câmp ar trebui să fie URL-ul site-ului dvs. urmat de câteva detalii suplimentare.
Va trebui să copiați această valoare, ceea ce este ușor de făcut făcând clic pe butonul cu pictograma de copiere.
Pasul 10
După ce ați copiat URI-ul, reveniți la pagina API-urilor Google și lipiți-l în câmpul de sub URI-uri de redirecționare autorizate. Notă: Pentru a fi siguri că Google vă stochează datele, introduceți URL-ul și apoi atingeți tasta Enter/Return.
Atunci când vedeți o pictogramă de coș de gunoi lângă URL, veți ști că datele au fost stocate și că este în regulă să continuați.
Pasul 11
După ce ați terminat de completat aceste detalii, este posibil să vedeți un buton de reîmprospătare aproape de partea de jos a paginii.
Dați-i drumul și faceți clic pe acesta. Apoi, puteți face clic pe butonul Creare ID client. Acum ați creat cu succes o aplicație web Google!
Acum trebuie să vedem detaliile complete.
În ultimul ecran, faceți clic pe I’ll do this later pentru a merge la pagina Credentials.
Pasul 12
Pe pagina Credențiale, puteți vedea acum detaliile aplicației web pe care tocmai ați creat-o.
Pentru a vizualiza Client ID și Client Secret, faceți clic pe pictograma creion. Aceasta va deschide toate detaliile pentru aplicația dvs.
Pe această pagină, veți vedea valorile Client ID și Client secret. Fiecare dintre acestea va trebui să fie copiat în setările WP Mail SMTP din ecranul de administrare WordPress. Notă: Aveți mare grijă să nu copiați text suplimentar sau spații cu ID-ul sau secretul clientului, deoarece acest lucru va duce la o eroare în etapa următoare.
Pasul 12
După salvarea acestor setări, pagina va fi actualizată.
Totuși, înainte ca Google să permită ca aceste informații să fie utilizate pentru conectarea la contul dvs., trebuie să acordați permisiunea.
Pentru a face acest lucru, derulați până în partea de jos a acestei pagini și faceți clic pe butonul etichetat Allow plugin to send emails using your Google account. Acest lucru va deschide un ecran de conectare pentru Google.
Continuați și autentificați-vă în contul cu care configurați acest SMTP.
Apoi, veți vedea un ecran care solicită permisiunea ca acest site să trimită e-mailuri în numele dvs.
Când sunteți gata, faceți clic pe butonul Permitere pentru a continua.
Etapa 13 – Etapa finală
Apoi, veți reveni la setările WP Mail SMTP și va fi afișat un mesaj de succes.
Acum că conexiunea este completă, sunteți gata să trimiteți un e-mail de testare în fila Email Test. Odată ce fila Test e-mail este deschisă, va trebui să introduceți o adresă de e-mail validă și să faceți clic pe butonul Trimite e-mail.
Asigurați-vă că utilizați o adresă de e-mail la care aveți acces, astfel încât să puteți confirma livrarea e-mailului. Când mesajul de test a fost trimis, veți vedea un mesaj de succes în partea de sus a acestei file.